Een paar voordelen op een rij
- Hou bezoekers vast
- Statistisch onderbouwd
- Continue optimalisatie
- Jarenlange ervaring
Gemiddeld neemt een nieuwe bezoeker van een website drie seconden de tijd om zich te laten leiden naar wat hij zoekt. Duurt het te lang, dan klikt hij of zij naar de concurrent. Usability is de kunst van het versimpelen van de gebruikerservaring. Maak het bezoekers zo simpel mogelijk, zodat ze zo min mogelijk hoeven na te denken. Alleen een intuïtieve en soepele ervaring zorgt ervoor dat bezoekers terugkomen en jouw product of dienst afnemen.
"De klant centraal stellen" klinkt altijd goed, maar er is vandaag de dag meer nodig. Door het gedrag van een (potentiële) klant op je platform goed te volgen, kun je het gebruik optimaliseren. Harde data dus om onderbouwde aanpassingen door te voeren. Wil je dat jouw website een betere conversie krijgt? Of wil je dat bezoekers informatie makkelijker en sneller kunnen vinden? Usability begint steeds meer een focus te worden van bedrijven.
"Meten is weten"
- Elke management goeroe
De kleinste aanpassingen kunnen jouw platform helpen om boven de massa uit te steken. Naast de navigatiestructuur en plaatsing van verschillende elementen, hebben ontwerp, kleuren en lettertypegebruik groot effect op de ervaring van de bezoeker. Door al deze onderdelen te combineren, bereiken we samen het gewenste effect.
Met behulp van analysesystemen, krijgen we een scherp beeld van het gedrag van de gebruiker. Met deze gegevens onderzoeken we wat werkt en waar aanpassingen nodig zijn.
Een aantal van de tools die wij gebruiken om gebruiksvriendelijkheid te testen:
- Google Analytics
- Heatmaps
- A/B tests
- Proefpersonen
Een paar voordelen op een rij
- Hou bezoekers vast
- Statistisch onderbouwd
- Continue optimalisatie
- Jarenlange ervaring