Social Media

De manier voor interactie met bestaande en nieuwe klanten

Jouw doelgroep zit op social media. LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram en andere netwerken. Maar hoe 'doe' je nu eigenlijk social media? Hoe bouw je een "social presence"? En hoe haal je hier een goede ROI uit? Wij helpen je jouw doelgroep te vinden, op de juiste manier aan te spreken, en actief te betrekken bij jouw bedrijf.

Direct contact Ons portfolio

Interactie = KEY
Veel bedrijven gaan op dezelfde manier om met social media. Ze gebruiken twee of drie platforms, maken één post (bijvoorbeeld een nieuwsbericht) en posten die op alle platforms tegelijk. In feite gebruiken ze social media als megafoon om het publiek te bereiken. Deze bedrijven missen het echte doel van social media: interactie. Social media zijn de beste en goedkoopste manier om direct in contact te komen met bestaande en nieuwe klanten.

Welk platform is het best voor mijn bedrijf?
Er zijn platforms waarvan wij bijna allemaal gebruikmaken. Een voorbeeld hiervan is Facebook. Met Facebook kun je de grootste doelgroep bereiken. Dit is natuurlijk een voordeel, maar het betekent ook dat er meer concurrentie is. Als jij het platform kunt vinden waar een groot deel van jouw doelgroep gebruik van maakt, waarbij de concurrentie van andere bedrijven nog klein is, kun je veel sneller groeien.

Daarnaast is het platform dat je gebruikt afhankelijk van je doel. Wil je bijvoorbeeld kunst verspreiden, dan is Instagram of Pinterest een veel betere keuze. Wil je een zakelijke dienst verkopen, dan heb je op LinkedIn de grootste kans. Welk platform past het best bij jouw bedrijf? Neem contact met ons op om dit samen uit te zoeken!

Jouw verhaal op het platform
Gebruikers kiezen om verschillende redenen voor een platform. Op Facebook wil je sociaal contact maken, op Instagram wil je foto's delen en op Twitter korte berichten. Als gebruiker vinden we dit heel logisch. Toch zien we veel bedrijven die exact dezelfde content op meerdere platforms posten. Als we kijken naar de statistieken, zien we dat bepaalde berichten veel beter werken op het ene platform dan op het andere.

Het is dus belangrijk om rekening te houden met de context van je bericht. Zo kun je het juiste platform voor jouw doel kiezen, en je verhaal naar buiten brengen op een manier die echt werkt.

Strategiebepaling
Voordat je met social media aan de slag gaat, is het belangrijk om goed te bedenken wat je wilt en hoe je ze gaat integreren in je bedrijfsvoering. Alleen zo kun je op lange termijn succesvol zijn op social media, zonder onnodig te investeren.

Al die platforms, typen posts, optimale tijden om te posten, hoe krijg je hier grip op? In ons social mediatraject adviseren we je en nemen we je waar nodig het proces uit handen. Zo creëren we samen een lange termijnstrategie die echt werkt. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Eenmalige inrichting
Social media zijn de kanalen om jezelf op een sociale manier te presenteren aan de buitenwereld. Wij helpen door eenmalig de stijl van de platforms in te richten, en jou de benodigde tools te geven om simpel en snel content te kunnen toevoegen.

Doorlopend bijhouden
Wil je niet zelf bezig zijn met het bijhouden van je social media accounts? Dan bieden wij ook de mogelijkheid om je dit uit handen te nemen. We nemen de volledige online interactie met je volgers over en maken interessante content.

Meer informatie? Neem direct contact met ons op voor de mogelijkheden.

Wil je weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Neem direct contact op voor de mogelijkheden of bekijk ons aanbod!

Alle producten Direct contact