Banner advertenties

Op welke websites zitten jou potentiële klanten?

Met banner advertenties op websites zorg je ervoor dat jouw potentiële klant op het juiste moment jouw boodschap ziet. Of het nu gaat om direct meer klanten of meer naamsbekendheid, met online banner advertenties zet je de volgende stap in je marketingproces!

Direct contact Ons portfolio

Priming & Framing
Bij online marketing draait alles om timing en plaats. Door te zorgen dat jouw bedrijf op een betrouwbare website staat, kom je als bedrijf direct betrouwbaarder over (framing*). Onderbewust zal de bezoeker jouw bedrijf linken aan de website die hij/zij op dat moment bezoekt.

Wanneer jij kunt zorgen dat de potentiële klant precies op het goede moment het goede aanbod krijgt, waarbij er al herkenning en een gevoel van vertrouwen is dankzij eerdere vertoningen (priming**), is de kans dat deze overgaat tot kopen veel groter.

* "Framing bestaat eruit woorden en beelden zo te kiezen, dat daarbij impliciet een aantal aspecten van het beschrevene wordt uitgelicht."

** "Priming is het sneller herkennen van, of reageren op een bepaalde stimulus als men deze eerder heeft waargenomen."

Banner advertenties voor iedereen?
Banner advertenties op websites plaatsen is niet voor elk bedrijf interessant. De CTR (click through rate) bij banner advertenties ligt lager dan op bijvoorbeeld Social Media of Google AdWords. Toch kan het heel erg interessant zijn voor bedrijven met een groter marketing budget (vanaf zo'n €500,- per maand).

Banner advertenties zijn een kans om een groot publiek te bereiken en om hen kennis te laten maken met jouw bedrijf. Daarbij kun je meer opvallen door een mooie banner, waarbij zelfs als de bezoeker niet klikt, hij/zij toch jouw logo gezien heeft. Op de lange termijn werkt dit enorm goed voor de herkenbaarheid en branding van jouw bedrijf. Daarnaast kunnen banners ingezet worden in combinatie met andere marketingkanalen voor sales acties.

Voor bedrijven met een lager marketingbudget raden wij Social Media Marketing en Google AdWords aan.

Hoe werkt het?
1) Een inventariserend gesprek waarin we alle doelen in kaart brengen.
2) We zoeken naar de websites waarbij de kans het hoogst is om jouw doelgroep te bereiken.
3) We ontwerpen banners aan de hand van de met jou besproken acties.
4) We draaien de banners via ons partner platform.
5) Periodiek sturen wij een statistische rapportage toe over de resultaten.
6) Aan de hand van de statistieken optimaliseren wij de campagnes.
7) Gedurende het proces zijn wij altijd bereikbaar voor vragen.

Zijn banner advertenties iets voor jou? Neem direct vrijblijvend contact met ons op!

Wil je weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Neem direct contact op voor de mogelijkheden of bekijk ons aanbod!

Alle producten Direct contact